قبلاً سخت افزار حالا تبلیغات؛ اپل برای درآمدزایی تغییر استراتژی می دهد؟ – دیجیاتو – اخبار بازی های ویدئویی

اپل قصد دارد کسب و کار مرتبط با فروش تبلیغات خود را گسترش دهد و به این منظور تمایل دارد تغییرات عمده ای را در استراتژی های کسب و کاری خود اعمال کند
اپل تمایل دارد که درآمد خود را با اپ هایی که تبلیغات را نمایش می دهند به اشتراک بگذارد. بنا بر گزارش وال استریت ژورنال مقدار این شراکت می تواند متفاوت باشد. ایده اصلی این روش به این صورت است که به عنوان نمونه هنگامی که کاربری در پینترست موضوعی را جستجو می کند، تبلیغات مرتبط از طریق سیستم تبلیغات اپل برای او نمایش داده شود.

اپل قصد دارد کسب و کار مرتبط با فروش تبلیغات خود را گسترش دهد و به این منظور تمایل دارد تغییرات عمده ای را در استراتژی های کسب و کاری خود اعمال کند.

تبلیغات اپل

وال استریت ژورنال گزارش کرده که مسئولان اپل با شرکت هایی از قبیل پینترست، اسنپ (مرتبط با اسنپ چت) و … ملاقات های داشته اند تا میزان علاقه این کمپانی ها به شبکه تبلیغات اپل را بسنجند؛ شبکه ای که می تواند تبلیغات را روی اپ های سیستم عامل iOS پخش کند.

اپل هم اکنون نیز برخی از تبلیغات مبتنی بر شرایط جستجو را در اپ استور به فروش می رساند. این روش در سال ۲۰۱۷ درآمدی یک میلیارد دلاری را به همراه داشت. کمپانی ساکن کوپرتینو پیش از این همواره به عدم سودآوری به واسطه داده های کاربران افتخار کرده. به همین دلیل راهکار اپل در فروش تبلیغات در مقایسه با روش هایی که گوگل و فیسبوک از آنها بهره می برند، می تواند جالب توجه باشد؛ خصوصاً اگر این راهکارها ارزش های اپل را زیر پا نگذارند.

تا کنون اپل اولویت خود به منظور سود دهی را روی فروش سخت افزارها قرار داده ولی بنا بر گزارش ها فروش جهانی تلفن های هوشمند این کمپانی در حال کاهش است و اکنون خریداران، گوشی های هوشمند خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند. همین مسئله به این معنی است که اپل نیاز دارد کسب و کار خود را به بیش از سخت افزار نیز توسعه دهد.

تماشا کنید: ویدیو‌ی جدید اپل، پلی استور را به سخره می‌گیرد 

در سوی مقابل گوگل دسترسی گسترده ای به عادات کاربران دارد. فیسبوک نیز پروفایل های ویژه و دقیقی از کاربران خود را در اختیار دارد و می تواند برای تبلیغات خاص از آنها بهره ببرد. در مقابل اپل اکنون به این میزان از داده های کاربران دسترسی ندارد، ولی فراموش نکنیم که کنترل بیشتری روی پلتفرم موبایل خود و نحوه ارتباط اپ ها با یکدیگر دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *