گروهی روسی برای تأثیر بر انتخابات آمریکا ۱۱۰۸ ویدیو در یوتیوب آپلود کرده – دیجیاتو – اخبار بازی های ویدئویی

در ماه های اخیر گزارش های بسیاری از تأثیر کمپانی ها و دولت روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شنیده شده و گویا قرار نیست افشاگری ها به این زودی پایان یابد
لازم به یادآوری است که پیش از این گوگل مدارکی یافته بود که نشان می دادند آژانس های روسی از پخش تبلیغات در یوتیوب، موتور جستجوی گوگل، جیمیل و نیز شبکه تبلیغاتی دابل کلیک (DoubleClick ad) متعلق به این شرکت، برای اثر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا استفاده کرده اند.

در ماه های اخیر گزارش های بسیاری از تأثیر کمپانی ها و دولت روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شنیده شده و گویا قرار نیست افشاگری ها به این زودی پایان یابد. حالا در آخرین سندی که گوگل افشا کرده مشخص شده گروهی که با دولت روسیه در ارتباط بوده، ۴۷۰۰ دلار برای راه اندازی تبلیغات دروغ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هزینه کرده.

گروه مذکور، ۱۸ کانال در یوتیوب ایجاد کرده و از طریق آنها ۱۱۰۸ ویدیو به زبان انگلیسی آپلود کرده بود. البته تنها برخی از این ویدیو ها سیاسی بودند، ولی در دوران انتخابات مذکور، در کل ۳۰۹ هزار بار مورد مشاهده قرار گرفتند.

گوگل همچنین اعلام کرده تبلیغات یاد شده، مشاهده کنندگان را به صورت دقیق، بر اساس موقعیت مکانی یا دیدگاه سیاسی شان، هدف قرار نداده بودند. البته این کمپانی اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات اتفاق مذکور ارائه نداده است.

با توجه به اینکه اکانت مذکور برای مدت ها فعالیتی نداشته، در حال حاضر، گوگل آن را معلق کرده است. این شرکت همچنین اعلام نموده پول واریز شده به منظور این تبلیغات از یک آژانس تحقیقات اینترنت پرداخت شده که بر اساس گفته های منابع اطلاعاتی دولت آمریکا، ترول های حرفه ای بوده اند که ارتباط نزدیکی با دولت روسیه داشته اند.

پیش از این توییتر نیز پس از فشار های کنگره آمریکا، بیش از ۲۰۰ اکانت مرتبط با روسیه که به انتشار تبلیغات سیاسی یا اطلاعات کذب روی این پلتفرم اقدام می کردند را مسدود کرده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *